• Die leuke school in Ypestein!
  • Facebook
  • Agenda
  • Fotoalbums
  • Attentie
  • Weblinks
  • Visie
  • Team
  • Onderwijs
    • Werkwijze groep 1 t/m 4
    • Werkwijze groep 5 t/m 8
    • In februari naar groep 3
  • Omgaan met elkaar
    • Kanjertraining
    • Betekenis van de petten in de kanjertraining
    • Omgaan met gedrag volgens de kanjertraining
    • Pestprotocol
  • ICT
    • Antwoord op de meest gestelde vragen rondom TYOD
  • Organisatie
    • Passend Onderwijs
    • Begeleiding naar het VO
    • Huiswerk
    • Groepsorganisatie
  • Omgeving
  • Gezonde school
    • Lunch en tussendoortje
    • Lunchtips
    • Traktaties
  • Schoolgids en Kindcentrumgids
  • Paulus Kindcentrum
  • Blosse: één in onderwijs en opvang
  • Privacy op school
  • Welkom bij de kinderopvang!
  • Nieuws
  • Kinderopvang 2-4 jaar
    • Aanmeldingsformulier
  • Peuterspeelzaal
    • Aanmeldingsformulier
  • Buitenschoolse opvang
    • Aanmeldingsformulier
  • Ontdektalent
  • Tips voor thuisonderwijs
  • Groep 1/2
  • Groep 3/4
  • Groep 5/6
  • Groep 7/8
    • Ypestein Groen
  • Cultuur
  • Muziek
  • Leerlingenraad
  • Leerlingtevredenheid
  • Klassenouder
    • Protocol
  • MR
    • Samenstelling
    • Vergaderdata
    • Verslagen
  • OR
    • ALV
    • Info
    • Samenstelling
    • Vacatures
    • Vergaderdata
  • Jeugdgezondheidszorg
  • Verlofaanvraag
  • Oudertevredenheid
  • Aanmelden
  • Ontdek Ochtend
  • Schooltijden en opvangtijden
  • Ervaringen ouders/leerlingen
  • Pauluspost, de nieuwsbrief
  • Bibliotheek
  • Educatief
    • AVI
    • Leestips
    • Schrijfletters
  • Eten & Drinken
  • Gevonden Voorwerpen
  • Gym
    • Gymrooster
    • Gymkleding
    • Kleutergym
  • Oud Papier
  • Schooltijden en opvangtijden
  • Vakantierooster
  • Veiligheid

Signalering, diagnosticeren en begeleiding

In het team worden twee keer per jaar de opbrengsten vanuit de bovengenoemde observaties en toetsen besproken en worden waar nodig op groepsniveau aanpassingen gedaan in het onderwijsaanbod. De leerkracht verwerkt dit waar mogelijk op leerlingniveau in de groepsplanning. Kinderen die om welke reden dan ook extra zorg of ondersteuning nodig hebben, komen in het zogenaamde zorgteam van de school. In dit zorgteam wordt de leerling besproken en vervolgens wordt er voor de leerling een plan gemaakt. Het zorgteam blijft de ontwikkeling van deze kinderen volgen. De leerkrachten van het zorgteam worden ondersteund door een onderwijsexpert en / of een zorgexpert.

De ouders worden bij het bovenstaande proces betrokken als partner. Ouders tekenen voor de gemaakte afspraken. Daarmee bevestigen zij dat zij op de hoogte zijn van de extra ondersteunende activiteiten voor hun kind.

Als een kind extra ondersteuning nodig heeft, verloopt dit volgens de volgende stappen:

  • De leerkrachten van een groep bespreken de zorgsignalen met elkaar.
  • De leerkracht gaat in gesprek met de leerling.
  • Zo nodig wordt de leerling besproken in het bouwteam.
  • Zo nodig wordt het kind besproken met de leerkracht, de ouders en een specialist uit het team. 
  • Zo nodig wordt de leerling besproken in een MDO. Dit doen we als het kind, naast de door de school geboden ondersteuning, extra ondersteuning nodig is. Aan de bovengenoemde betrokkenen wordt dan een onderwijsexpert en / of een zorgexpert toegevoegd. 

Bij een leerling met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking wordt beoordeeld of deze op onze school het onderwijs kan volgen. De leerling kan van het samenwerkingsverband een ondersteuningsarrangement krijgen dat in de school wordt ingezet in de vorm van extra handen en middelen. Voor een verwijzing naar het speciaal basisonderwijs of speciaal onderwijs kan een onderwijsarrangement worden toegekend door de toewijzingscommissie van het samenwerkingsverband.

Vanaf 1 augustus 2014 is de Wet op Passend Onderwijs ingevoerd. Schoolbesturen moeten dan passend onderwijs op één van de Blosse-scholen kunnen aanbieden. De wijze van uitvoering van deze wettelijke verplichting is via een “herijking van de zorg” voor de hele regio vastgesteld. Het onderwijs wordt waar mogelijk zodanig ingericht dat de leerlingen een ononderbroken ontwikkelingsproces kunnen doorlopen en wordt afgestemd op de voortgang in de ontwikkeling van de kinderen. Voor meer informatie over toelating en dergelijke kunt u terecht bij de directie.

Contact


  • Basisschool de Paulus
  • De Hucht 6
  • 1851 ZC Heiloo
  • 072 5339815
  • info@depaulusschool.nl
  • Routeplanner

Facebook

Zoeken


 

Kennismaken


Nieuw in de buurt? Kom gerust eens langs voor een nadere kennismaking

Informatie voor nieuwe bewoners Zuiderloo

Schooltijden 


ma, di, do, vr: 8:30 - 14:30 uur

                wo: 8:30 - 12:00 uur

Opvangtijden


ma, di, wo, do:

Kinderopvang: 7.30-18.30 uur

Peuterspeelzaal: 8.30-12.00 uur

Peuteropvang:  7.30-18.30 uur

Buitenschoolse opvang: 

7.30-8.30 uur en 14.30-18.30 uur

 

Snel naar:


  • Kinderopvang in Heiloo
  • Peuteropvang in Heiloo
  • Peuterspeelzaal in Heiloo
  • Buitenschoolse opvang in Heiloo
  • De basisschool in Heiloo
  • Ons onderwijs in de praktijk
  • OGO groepsorganisatie
  • Verlof aanvragen
  • Schoolgids
  • Onze opvang

 

Aangesloten bij:


Blosse

Bekijk alle Blosse opvangvormen

Laat een bericht achter


Copyright 2021 - Basisschool de Paulus
Inloggen | Ziber Education - Basisschool website | Ziber - Responsive of Adaptive? | Design by NLMB