• Die leuke school in Ypestein!
  • Facebook
  • Agenda
  • Fotoalbums
  • Attentie
  • Weblinks
  • Visie
  • Team
  • Onderwijs
    • Werkwijze groep 1 t/m 4
    • Werkwijze groep 5 t/m 8
    • In februari naar groep 3
  • Omgaan met elkaar
    • Kanjertraining
    • Betekenis van de petten in de kanjertraining
    • Omgaan met gedrag volgens de kanjertraining
    • Pestprotocol
  • ICT
    • Antwoord op de meest gestelde vragen rondom TYOD
  • Organisatie
    • Passend Onderwijs
    • Begeleiding naar het VO
    • Huiswerk
    • Groepsorganisatie
  • Omgeving
  • Gezonde school
    • Lunch en tussendoortje
    • Lunchtips
    • Traktaties
  • Schoolgids en Kindcentrumgids
  • Paulus Kindcentrum
  • Blosse: één in onderwijs en opvang
  • Privacy op school
  • Welkom bij de kinderopvang!
  • Nieuws
  • Kinderopvang 2-4 jaar
    • Aanmeldingsformulier
  • Peuterspeelzaal
    • Aanmeldingsformulier
  • Buitenschoolse opvang
    • Aanmeldingsformulier
  • Ontdektalent
  • Tips voor thuisonderwijs
  • Groep 1/2
  • Groep 3/4
  • Groep 5/6
  • Groep 7/8
    • Ypestein Groen
  • Cultuur
  • Muziek
  • Leerlingenraad
  • Leerlingtevredenheid
  • Klassenouder
    • Protocol
  • MR
    • Samenstelling
    • Vergaderdata
    • Verslagen
  • OR
    • ALV
    • Info
    • Samenstelling
    • Vacatures
    • Vergaderdata
  • Jeugdgezondheidszorg
  • Verlofaanvraag
  • Oudertevredenheid
  • Aanmelden
  • Ontdek Ochtend
  • Schooltijden en opvangtijden
  • Ervaringen ouders/leerlingen
  • Pauluspost, de nieuwsbrief
  • Bibliotheek
  • Educatief
    • AVI
    • Leestips
    • Schrijfletters
  • Eten & Drinken
  • Gevonden Voorwerpen
  • Gym
    • Gymrooster
    • Gymkleding
    • Kleutergym
  • Oud Papier
  • Schooltijden en opvangtijden
  • Vakantierooster
  • Veiligheid

Passend onderwijs op de Paulusschool

De Paulusschool verzorgt passend onderwijs volgens het concept van ontwikkelingsgericht onderwijs. Daarbij krijgen de kinderen, vanuit de zone van naaste ontwikkeling, brede doelen en specifieke vaardigheden en strategieën aangeboden in een betekenisvolle context.

Binnen de thema’s is het vanzelfsprekend dat kinderen op verschillende niveaus werken aan onderzoeksvragen en de verwerking van opdrachten. De leerkrachten werken met een groepsplanning voor rekenen, spelling en lezen. Daarin beschrijven ze de doelen en de aanpak voor de komende periode. Waar nodig maken we een ontwikkelingsperspectief voor individuele kinderen met speciale onderwijsbehoeften.

 

Het volgen van de ontwikkeling van de kinderen (leerlingvolgsysteem)

De kinderen worden door de groepsleerkrachten in hun ontwikkeling gevolgd.

Alle groepen gebruiken hiervoor het observatie-en registratiesysteem HOREB. In groep 3 t/m 8 worden er naast de observaties ook toetsen ingezet om na te gaan hoe de ontwikkeling van ieder kind verloopt en hierop adequaat in te spelen.

Daarnaast maken wij gebruik van het CITO Leerlingvolgsysteem. In dit systeem zitten landelijk genormeerde, objectieve toetsen. Volgens een vast schema worden de leerlingen twee keer per jaar getoetst op het gebied van rekenen, technisch lezen, begrijpend lezen en spelling. Voor het volgen van de sociaal-emotionele ontwikkeling gebruiken we het Leerlingvolgsysteem KanVas, dat o.a. het welbevinden en de motivatie van kinderen in beeld brengt. Tijdens de contactavonden wordt de ontwikkeling van de leerling, besproken met de ouders.

 

 

Signalering, diagnosticeren en begeleiding

Klik hier voor uitgebreide uitleg

Schoolondersteuningsprofiel

Klik hier voor uitgebreide uitleg

De OpMaat: begeleiding van kinderen met specifieke ondersteuningsbehoeften

Klik hier voor uitgebreide uitleg

De OpMaat: Meer- en hoogbegaafde leerlingen

Klik hier voor uitgebreide uitleg

 

 

 

 

Het bewaren van leerlinggegevens

Naast het leerlingvolgsysteem, is er van ieder kind een leerling-dossier. Hierin worden belangrijke gegevens bewaard die later nodig zijn bij de leerlingenbespreking, het schoolkeuzeonderzoek of bij de verwijzing naar het speciaal basisonderwijs. Het beheer van deze dossiers strookt met de wettelijke regels betreffende privacy. Door de school worden nooit onderzoeksverslagen meegestuurd bij uitschrijven van de leerling naar een andere school, zonder toestemming van de ouders. De school stuurt de nieuwe (vo) school een onderwijskundig rapport. Ouders hebben inzage in deze informatie. Leerlingdossiers worden nog vijf jaar bewaard nadat het kind de school heeft verlaten en vervolgens vernietigd. Alleen adresgegevens en geboortedata worden bewaard om eventueel te kunnen gebruiken bij reünies.

 

Oudersteunpunt SWV Noord-Kennemerland

Het Samenwerkingsverband PPO-NK heeft een Oudersteunpunt. Hier kunnen ouders terecht met vragen over passend onderwijs en worden zij ondersteunt bij hun zoektocht. Het steunpunt kent een laagdrempelige toegang voor ouders: online en telefonisch. Ook gesprekken op school en huisbezoeken behoren tot de mogelijkheden. Voor meer informatie: www.oudersteunpunt.nl

Contact


  • Basisschool de Paulus
  • De Hucht 6
  • 1851 ZC Heiloo
  • 072 5339815
  • info@depaulusschool.nl
  • Routeplanner

Facebook

Zoeken


 

Kennismaken


Nieuw in de buurt? Kom gerust eens langs voor een nadere kennismaking

Informatie voor nieuwe bewoners Zuiderloo

Schooltijden 


ma, di, do, vr: 8:30 - 14:30 uur

                wo: 8:30 - 12:00 uur

Opvangtijden


ma, di, wo, do:

Kinderopvang: 7.30-18.30 uur

Peuterspeelzaal: 8.30-12.00 uur

Peuteropvang:  7.30-18.30 uur

Buitenschoolse opvang: 

7.30-8.30 uur en 14.30-18.30 uur

 

Snel naar:


  • Kinderopvang in Heiloo
  • Peuteropvang in Heiloo
  • Peuterspeelzaal in Heiloo
  • Buitenschoolse opvang in Heiloo
  • De basisschool in Heiloo
  • Ons onderwijs in de praktijk
  • OGO groepsorganisatie
  • Verlof aanvragen
  • Schoolgids
  • Onze opvang

 

Aangesloten bij:


Blosse

Bekijk alle Blosse opvangvormen

Laat een bericht achter


Copyright 2021 - Basisschool de Paulus
Inloggen | Ziber Education - School website | Ziber - Responsive of Adaptive? | Design by NLMB