VeiligheidOp grond van de Arbo-wet moeten alle scholen een veiligheidsplan hebben. Voor de scholen onder Stichting Flore is een gezamenlijk Arbo-beleidsplan ontwikkeld. In dit beleidsplan worden afspraken rond fysieke en sociale aspecten van veiligheid geregeld. Aan dit plan is een overzicht “Veiligheid Gezondheid, Welzijn en Milieu” gekoppeld. Daarin worden op een praktische manier documenten, afspraken en adressen die onze school aangaan, zichtbaar, en dus toegankelijk gemaakt.
In het beleidsplan worden ook de koppelingen aangegeven naar vastgestelde beleidsdocumenten op bestuursniveau en worden de acties beschreven voor het plan van aanpak van de organisatie. Op onze school is de directeur preventie-verantwoordelijke. Zij is het aanspreekpunt in de school voor de kinderen, teamleden, ouders en externe partijen. In de uitvoering wordt de directie ondersteund door onze BHV-ers (bedrijfshulpverleners) en de leerkrachten.
Iedere vier jaar vindt op school een RI&E (Risico Inventarisatie en Evaluatie) plaats. Daarbij wordt de Arbodienst ingeschakeld. In overleg met de HRD Adviseur van Flore en na afstemming met MR van de school, wordt het plan van aanpak van de school vastgesteld. Algemene zaken voortkomend uit de RI&E van alle Florescholen worden gekoppeld en uitgewerkt in het plan van aanpak van Stichting Flore. De school voldoet aan de wettelijke eis van het benodigde aantal bedrijfshulpverleners in de school. Deze bedrijfshulpverleners worden jaarlijks geschoold in onder andere de Flore Kwekerij. |
![]() | Laatste nieuws | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | Contactgegevens | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | Deel deze pagina | ![]() |
![]() | ![]() |
Contact
Zoeken |
KennismakenNieuw in de buurt? Kom gerust eens langs voor een nadere kennismaking | Schooltijdenma, di, do, vr: 8:30 - 14:30 uur wo: 8:30 - 12:00 uur Opvangtijdenma, di, wo, do: Kinderopvang: 7.30-18.30 uur Peuterspeelzaal: 8.30-12.00 uur Peuteropvang: 7.30-18.30 uur 7.30-8.30 uur en 14.30-18.30 uur
| Snel naar:
Aangesloten bij: |
Laat een bericht achter |